10הכללים לצריכה נבונה בסופרמרקט:
קניה בסופרמרקט זול – משווים מחירים של סל הקניות. אחת לתקופה (מספר חודשים) מומלץ לבצע השוואה של הסל אותו אתם רגילים לקנות בין מספר סופרמרקטים. לא כדאי להשוות מחירים של מוצרים בודדים אלא של סל קניה.
אין מלאי – קונים רק מה שצריך עד לקניה הבאה. אין צורך לאגור במזווה כמויות של פסטות, שימורים וכד', מכיוון שמלאי שווה כסף. גם אם המוצרים הללו היו במבצע, אם אינכם מתכננים להשתמש במוצרים בחודש הקרוב, אין צורך לרכוש.
• קניה שבועית בלבד לא עושים ”השלמות“ - מומלץ לבצע קניה שבועית. הנסיון מלמד שאנשים שנכנסים להשלמה "קטנה" יוצאים בסוף עם חשבון של בין 100 ל-200 ש"ח כשרק התכוונו לקנות 2 מוצרים... לכן מרכזים את הקניה לפעם בשבוע ואם יש צורך לרכוש פריטים נוספים למשל לסוף השבוע (חלות לדוגמא) אז יש להשאיר חלק מהתקציב השבועי לטובת הקניה של שישי
• הכנת רשימה "חכמה" – אין מלאי + קניה שבועית = מה חסר לארוחות השבוע, לניקיון וכד'. הולכים לקניות עם רשימה שהכנו מראש שהיא כוללת בעצם את עיקרון ה"אין מלאי" ואת העובדה שהקניה הזו צריכה להספיק לנו רק לשבוע הקרוב.
• קניות רגשיות - כל הקניות שאנחנו מבצעים הן רגשיות. על כן, יש להימנע מראש מבחירות על רקע רגשי. לדוגמא: רק אחד מבני הזוג מבצע את הקניה, הולכים לא רעבים ולא צמאים, בוחרים בעגלה לא גדולה - כדי שלא תהיה לנו הרגשה כאילו העגלה שלנו ריקה, וכד'
פירות וירקות - מומלץ לקנות את פירות העונה ולא להקדים לקנות בתחילת העונה שאז המחירים גבוהים הרבה יותר. אם לא אכלנו אבטיח כל החורף, לא יקרה כלום אם נמתין עוד מספר ימים עד שהמחיר יהיה סביר. כמו כן, יש ללמוד את הכמויות הנאכלות אצלנו בבית כדי שלא נגיע למצב שבו אנחונו זורקים (וזה נעשה פשוט כאשר אנחנו מקפידים על קניה שבועית)
• לא קונים מבצעים – התקציב חשוב יותר מהמבצע! מבצעים נועדו לגרום לנו להוציא יותר משתכננו. לכן לא מתפתים לקנות מבצעים. כמובן שאם מוצר שתכננתי לקנות בכל מקרה נמצא עכשיו במבצע  - מה טוב, אך לא נתפתה לקנות יותר פריטים בגלל המבצע. לדוגמא: אם התכוונתי לקנות שמפו ב-10 ש"ח ועכשיו יש מבצע: "פריט שני ב-50%" אז יש 2 אפשרויות:
האחת - אני יודעת שבמהלך החודש הקרוב אני אשתמש ב - 2 בקבוקי שמפו אז אני אקנה את הפריט השני ב-50% אבל אוודא שלא אעבור את התקציב של הקניה. כלומר, אם יש צורך, אוותר על מוצר אחר שהופיע ברשימת הקניות שלי השבוע (כי במקום לקנות עכשיו מוצר שתכננתי ב-10 ש"ח אני קונה 2 ב-15 ש"ח. כך הגדלתי את הקניה ב-5 ש"ח. ועוד 5 ש"ח ועוד 5 ש"ח...)
השניה - שאני לא אשתמש בשמפו בחודש הקרוב, אז אני לא אתפתה לרכוש את השמפו השני עכשיו.
מותגים - לא קונים יותר מ-5 מותגים בקניה אחת. רוב האנשים חושבים שהם לא קונים מותגים אבל הם רוכשים קפה רק מסוג מסוים, ושותים קולה רק של חברה מסוימת, וקורנפלקס רק של... יש להקפיד לקנות עד 5 מותגים בקניה אחת. בכל יתר המוצרים יש לבחור את המוצר הזול ביותר על המדף.
• התקציב חשוב מהרשימה – לא חורגים מהתקציב השבועי. גם אם הרשימה שהכנתי מכילה אך ורק דברים שאנחנו ממש, אבל ממש צריכים. לא עוברים את התקציב השבועי. אם נשארה לי יתרה מהתקציב של שבוע שעבר, ניתן להוסיף אותה לתקציב השבוע, אבל לא להיפך.
• נזהרים בקופה – ללא מבצעי קופה, ללא קניה בתשלומים מאחר ואין להם משמעות עם הזמן ובודקים את החשבון כי קורה שאנשים טועים...
בהצלחה!


Comments

חיפוש לפי קטגוריה

תמונות